BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 1 November 2009

sejarah berulang..

sejarah apekah yg berulang??

pengalaman pahit pertama aku di ukm la..

exam yg aku miss,,

yg tak penah aku dengar ade org buat,aku buat..

jdi,,sejarah yg berulang tue maksudnye ape??

its not another exam dat i miss,

tetapi lebih kepada perasaan takot yg sama

ketika aku bgn dari tidor yg terlajak tu yg sama

apekah??

mesti susah nak paham kan??
meh aku cite,,

ari nie ialah hari ahad,,
1/11/2009 kan??
aku xde exam sampai la rabu depan..
jadi aku pon balik..

disebabkan aku lapar,,
ayah pon singgah la kat Mc D kat Bintang Bangi..
kenyang n senang hati,,
kitorg pon balik la umah yg xbpe nak jauh..

sampai je kat umah,,dari dalam keta aku boleh nampak jiran2 aku
bersama anak2 kecik dorg tgh men2 kat laman umah,,
bese la org kg,,

setiap aku balik,,
aku akan rase perasaan yg same,,
rutin yg same,,
jiran yg same akan duduk kat bawah pokok yg same
anak2 jiran yg same akan berkejaran ngan adek beradik n jiran sendiri,,
lalu aku da tahu ape yg akan jadi selepas nie
besenye aku akan kuar dari keta,,
pastue pgi kat bumper keta amek barang kat belakang
pastue aku akan senyum kat jiran2 sebelom masuk umah,,
kenape aku boleh tau??
kerana itu perkara yg same yg aku buat setiap kali aku balik..

tapi,,hari nie aku terasa KOSONG..
bukan hati yg kosong,,tgn aku yg rase kosong,,
ape yg kurang nih??ape yg xde??


lalu aku tersentak!!
beg laptop aku mane??
besenye bile aku kuar keta aku akan bawak beg laptop aku kuar,,
lek Iylia,,,
ingt balik ko letak balik..

##flashback##
aku bawak beg laptop aku ke dalam Mc D sekali,,
sebab aku xrse selamat kalo tinggal kat backsit keta,,
then,,
"ayah pegang kejap beg nie,,"
"iya nak pegi order.."

##end of flashback##

H.A.B.I.S.L.A.H. A.K.U..

aku xnak panik,,
kalo aku panik nanti mak akan panik jugak,,
beseb la lumrah sebagai mak kan..
sedikit sebanyak akan effect ayah yg nak drive ,,
bahaye kalo panik nih,,
fuh..okey rilek je..

"emm,,ayah,,ayah ade nampak x laptop iya??"
in a split of second
aku seperti nampak reaksi ayah berubah
dari tenang,,kepada terkejut,,kepada depress..

sepantas kilat,,
ayah masok gear reverse n kuar balik dri laman umah kami,,
musti jiran2 aku heran,,
xsempat kuar keta lgi kitorg nih ,
da nak pegi ntah mane2 balik,,

sepanjang perjalanan,,
perasaan anticipating of something bad will happen
itu kembali semula,,
adeeyyhh,,xsatu2 masalah aku nih,,
ni mesti aku ade dosa byk nie..
mungkin sbab aku da ade pengalaman
dalam bab2 incident buruk nih,,
lalu calmly,,aku cube brainstorm kejap..

hm,,
Tajuk:ape akan jadi kalo laptop aku da xde..

1)da xde laptop tue,,laptop xde r,,nak cmne lagi,,hey penulis ni pon satu..
2)hmm,,idop aku sepanjang cuti nie akan kosong lar,,bab idop aku mmg ngn laptop je,,
even tido pon aku tido ngan laptop..
xcaye??tnye roomate aku..
3)nak xnak aku kna ade laptop gak,,aku kan amek course yg ade programming??
(ala,,alasan je tue)..aku mmg da sebati idop ngan laptop nih..

4)makna nye,,cuti nie aku kna kerja balik la jawabnye,,
da tue mane nak cekau dwet..
5)aku keje balik,,tetap kna mintak ayah duit tok topup kalo xckop bajet..
(sure r xcukup.. laptop bkannye 6 7ratos)
6)tok kurangkan kesusahan ayah,,aku da pikir maybe kalo aku buat OT hari2 dapat byk sket r kowt bergantong kepada aku keje gaji bpe la..

adeyyh,,cmnie nih??
*garu2 pale dalam pale*

tgk2 aku da smpai kat Mc D tue balik,,
sebelom sempat ayah aku brek sepenohnye,,
aku da keluar lari dari keta n menerpa ke arah Mc D yg tersergam xbape nak indah itu,,

kesimpulannye kawan2,,jgn kite lali dan leka
kerana leka la aku terlepas exam
n kerana leka gak aku tertinggal laptop..
hmmm,,ayah ade gak menyatakan rase kesal,,
sebab die yg bawak,,
tpi,,laptop tue aku pnye,,
kalo aku pon terlupa,,ayah yg mmg bukan empunya laptop pon mesti la lupe..

da la benda da jdi kan??

Aigoo~~cmner leh lupe ending nih??
of course la aku dapat balik kan laptop tue??
kalo x cmner aku leh update lak kan??
huhu,,

balik2 je ayah pon usap2 laptop tue,,
"naseb bek la dapat balik,, kalo x
bertuan baru la ko ptg nie"

huhu,skang aku taw dari mane
aku warisi perangai ske bercakap ngan laptop sendiri,,

p/s:thanks kepada kak tim yg sggup spend kredit tok berkongsi kabar n no telepon cawangan mcD ntah mane ngan aku..wakakaka
siyes nie,,thanks kak!!

0 comments: