BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 10 November 2009

pemadam..

ye memang benar,,pemadam..
anda tahu ape itu pemadam??

sye pon tahu ape itu pemadam,,



pemadam..



adalah benda kedua yg kita akan belajr selepas pensel

dan seblom pembaris

kat sekolah rendah dulu..

kalo bahasa inggerisnye,,

die dipanggil eraser..









ye,,inilah pemadam..

ni la paling tipikal yg selaloo kite jumpa..

btol la kan??



dulu2 yg merah n biru nih sgt feymes,,

bab time tue dak2 kecik mane gune liquid

jadi pemadam pen yg area wrna biru tue la

yg paling power tok padam pen

(sebelom liquid paper mahsyur laa )

alaa,,pen pon kite x selaloo guna time tue,,



skang nie,,

pensel pon jarang gune,,

guna pen memanjang..

g kuliah kalo bawak pen sebatang pon boleh survive kan??



tapikan..



kite jgn lupe jasa pemadam kat kite..

tawu kenape??

ha,,sebab hari nie aku bru tersedar

jasa sebiji pemadam pada aku adalah sgt besar..

tpi aku selaloo xhargai..



hari nie paper last aku iaitu math..

sebagai seorg dak bio yg mmg btol2 sygkan bio,,





aku..





memang





"sayang" sgt pada math..



ngee~~



*pembaca memandang serong*



ape??btolla aku syg math..



...





*maseh lgi memandang serong*





ye la,,aku kurang la syg pade math,,nape??

korg xterpikir ke kenapa aku amek bio,,

bab aku xnak math la..



hisy,,kenapa la dalam byk2 subjrk luar fakulti kna amek math jugak..

cube die bgi geografi ke..

kajian tempatan ke..



-"da melalot penulis nih,,xyah bce r blog die.."



ehemm!!



okay,,

time nak masuk dectar,,aku da gile pasrah da nih..

math xabeh bce,,

ade 14 bab sumenye,,

da asyek pikir nak meronggeng pas abeh exam..

mmg la xleh study an..



pape pon,,



time aku ngan kurang kondifen*xsalah eja*nye

tok memasuki dectar,,

tetibe classmate aku Yat tnye

"weh,ko ade pemadam x?"



*mencheckout tgn yg memegang alat tulis*



"haah la,,ala yat aku xde pemadam!!~~"



*melompat2 anak kerana panik di last minute..*



*pembace mengerut dahi..*

-"melompat anak??"

'berlari anak kan ade??'

-"..."



haa

(='_'=;),,



pape la..



time panik sebentar bersama kitkat tue yat pon

menjadi heroin pojaan aku..



"nah,,amek nih aku ade satu extra"

*yat hulur pemadam die*



aku tgk pemadam tue

da jdi semacam bersinar2 dgn cahaya harapan da di depan aku..

lalu aku pon mengambil dgn perasaan lega yg amat..



lalu dgn hepinye aku pon pusing nak masuk dectar..

org da ramai masok da time tue..



*imagine dengan slowmotion*



entah kenapa..



aku bleh terlanggar tgn sendiri..



lalu pemadam Yat jatoh..



gulik..



gulik..



backflip..



kuak lentang..



double flip..



dan



aku da boleh agak die akan kemana..



tpi aku xnak mengalah..



lalu aku berusaha menghalang pemadam itu dri

sampai ke destinasi yg dituju dgn menjerit..



TIDAKKKKK........*dalam hati je*..



fast motionnye aku hanye sebut

"ha!!"

mne sempat dowh nak sebut tidakkk tue..



lalu..



pemadam tue masuk dalam celah2 penutup longkang



di dectar..



(O_O'')



pemadam aku!!

eh,,pemadam Yat!!!!



cmner aku nak exam??

cmner aku nak pulgkan kat yat??

cmner aku nak amek balik org sume da masuk exam??

cmner aku nak exam??



ah,,kalo aku tarik penutup longkang tue agak2 aku larat x??



aku da literally melompat tinggi2 kerana frust..

yat pon aku tgk kalo xpakai tudung da lama tarik2 rambot..



hisy,,cuainye aku nih..



tetibe time aku tgh melompat tue,,

ade la senior thon 3 bioinfo

kitorg kebetolan lalu n nmpak kejadian tersebot,,

rezeki aku,,

kak izyan kalo xsalah name die..

*btol ke??*

pon bawak dua pemadam..

wah,,aku bertuah

kerana dapat peluang ketiga..(tok mempunyai pemadam)



BANZAIII kepada sume para pelajar yg mendodoki exam n bawak dua pemadam!!~~









pastue abeh exam tue,,

yat anta aku balik ke KIY..

blik je aku tros bersiap2 nak gi Time Square ngan kawan2,,

ye para pembace sekalian,,
sye tros pgi TS pas abeh exam.

lalu..

aku ternMPAK..

kelibat sebiji pemadam..

yg rupenye sebijik macam pemadam aku..

kat dalam beg exam aku tdi..

rupenya,,

pemadam aku ade dalam beg aku selama nie..

0 comments: