BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 2 November 2009

misi memburu 2,,

yeah,,aku la pemburu jalanan..
wahahahahahaha*gelak bangga*hahaha..
-"gilo apo penulis nih.."
*lalu gelak penulis terhenti..*
hmmphh,,kaco daun pnye subconcious mind..
*glare*

AAANNNNyway,,
kali aku tidak memburu enset,,
aku memburu sesuatu yg len,,
yea,,menda yg laen...
yg lebih susah untuk dicari
tetapi jauh lgi murah untuk dibeli,,
ye,,sape bleh teka??
*mengacu mic kepada para pembace..*

apekah die??
bukan henset tetapi headset??
owh,,maaf saudara bukan itu yg saye buru hari nie..
ye,,cik adek manis di sana??
bukan headset tetapi kaset??
salah juga saudari,,

ah,sudah la,,
bior aku je cakap
hari nie aku memburu G.E.R.E.H..
ye gereh,,nape??
xpenah dgr??
gereh tue jawa yg cakap
melayu panggil I.K.A.N M.A.S.I.N..
hehe,,pasai ape tetiba aku nak ikan masin nih??
ntah la,,
tetiba aku kempunan..

ketika sebelom insiden laptop tertinggal di Mc d selama 40 minit semalam,,
aku da mmg nak ikan masin
tapi it is not available at home
at the particular time,,,
jadi kami singgah la di Mc D berkenaan..

sedari smalam aku asyik mintak
ikan masin kat mak,,
jawapan mak constant je
"umah kite xde ikan masin"
-hampa-
-kuciwa-
-gundah gulana..-

aku nak ikan masin..
-"ape ke peliknye ko nih nak ikan masin??xpenah dibuat org,,"
eii,,die nih,,
suka hati mak bapak tiri laki mak aku la
aku nak kempunan ape,,

lunch aku mintak ikan masin
"xde"
petang kuminta ikan masin
"xde"
lalu malam menjelma,,
'aku-da-boleh-jadi-org-minyak-mencari-ikan-masin' punye tahap kempunan
lalu aku tnye la ayah mane kedai jual ikan masin..

kedai ini kedai itu disebut
jadi pada malam hari aku pon pegi la ke kedai
bersama mak

#kedai pertama#
mak xmasuk kedai aku dah menyerbu dulu..
ikan masin kucapai,,
tapi ma'am besar(mak) nampak,,ma'am besar menggeleng..
-hampa semula-
'kenape plak mak??ku bertanya
ma'am berkate
"ikan nie garam die da timbul"
"da kering ikannye"
'owh maksudnye xsedapkah??'getus hatiku..

jadi apekah yg sedap?
mak membelek,,
tpi xketemu juge dgn pe yg mencapai target dan kualiti beliau

lalu kami ke kedai seterusnye

#kedai kedua#
ma'am yg rekemen
sodap la agak r..
lgi byak pilihan
lgi bagos
(lagi tengik)
lagi la besar pluang tok diapprove oleh ma'am
lalu ma'am mencapai sepekat gelama dalam minyak
manakala aku pula mencapai
kembung masin (kalo xsalah)
n aku xtaw ikan ape tpi kecik2 je sume
oleh sebab maghrib tuh kami sekeluarga melihat
iklan cucur adabi,,
lalu ma'am pon mencapai beberape paket cucur tok dimasak

balik je
aku tros menyerbu dapor tok memasak ikan msin
setelah masak nasi panas aku sendok dri periuk
n operasi menguyah dijalan kan
ternyata pilihan ma'am tersgt la sedap berbanding pillihan aku

adek aku yg berada di tempat kejadian tetibe memilh tok makan
cucu adabi udang bersma sos N kacang botol
yg sememg nye kami tanam di belakang umah,,
aku yg puas memakan ikan masin ini pon
dgn dungunye turut mencuba n hasilnye??
boleh tahan!!
ngan nyin la,,pandai adek aku,,
huuhu

ahh,,malam ini aku puas
dapat makan makanan yg bgi org maybe sgt simple
tpi
mungkin kerana aku juga simple orgnye
merasakan sesuatu yg kecil sebegini adalah pengalaman manis
yg xsume org ade..
-"mmg la,,mane ade org kat dunia ni kempunan ikan masin mcm ko??"
*penulis menunjuk kan tapak tgnnye btol2 di depan muka subconcious lalu berkata..*
"talk to da hand,,"

wahahahaha,,
aku puas n hepi malam nie!!
lalalala~~
*skipping away*

see ya l8ter!!

0 comments: