BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 16 November 2009

berita tergempar!!

hari2 hujan nie,,
sememangnye kite kna berhati2
ketika memandu..

tapi malang tidak berbau..

hari nie,mak ngah masuk ke rumah aku
dgn membawa berita sedih
yg menyebabkan mak aku terkejut..

namun,,ape buleh buat..
sumenye telah terjadi..

3 terkorban manakala sebatang lagi cedera..
'sebatang??'

ye sebatang..
pokok cempedak kami telah tumbang lalu menghimpap pokok jering..
pokok jering pulak tumbang lalu menghimpap pokok pisang..
pokok pisang juga tumbang lalu terkorban..
dahan pokok jering telah menghimpap dahan pokok rambutan..
lalu menyebabkan pokok rambutan cedera..

selamat pokok rambutan..

tapi yg laen..

(TT_TT)

abes..
menjadi mangsa hujan..

ayah dah cakap dulu..
ni tanam rapat2..
tpi,,da ditanam kan,,
nak buat cmner..

pokok cempedak ku..
(aku punye ke??)
tinggal sebatang je la..
yg lgi satu da tumbang..

nape la rambutan yg terselamat??
padahal rambutan kat tepi umah ade 7 batang..

(TT_TT)

*jering aku xkesah,,xmakan pon*
*pisang pon berbatang2 lagi ade..*

cempedak ku....

(TT_TT)

biarla aku membawa hati yang lara..

p/s:tumbangnye pokok 2berkenaan menyebabkan kesesakan lalu lintas dari jalan rumah sewa hingga ke kebun belakang rumah..

3 comments:

meyh berkata...

sengal! hahhaha

iylia berkata...

asal??
pokok cempedak susah nak carik tue sekarang,nak tunggu die besau lgi..
cedih..

Tanpa Nama berkata...

haha..buat lawak