BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 8 November 2009

save the best for the last one..

adeyyhh,,
mmg btol la,,
english aku da ber karat..
last one for the best??
or best one for da last??
literal translation from malay to english
should be the one that i choosed for the post's title..
*past tense for choose mcm salah,,
eja past tense pon mcm salah..*garu2 pale*
"da tawu salah yg nak sgt speaking tu nape??"
*glare pde org yg menyampok itu*,,
huhu..
maklomla satu sem xamek BI,,
huhu

nway back to da topik,,
aku bru je abeh lunch tdi,,
*lunchkah??da pkol 4.o5 nih,,hoho*
n time aku makan tue,
tetibe aku ter pikir,,
selaloo x korang dgr..
ade org yg ske makan,,
yg paling feveret skali,,
die tinggalkan tok last bite..

aku xtaw r org len..
kalo aku,,
dulu aku selalu gak buat cmtue,,
yg last tue musti part yg pling sedap,,
xkire la kalo part ayam tue,,
tepung ayam yg rangup ke,,


atau
dalam tomyam tue,,
udang sekor je yg mmg kite tinggal tok last ke..


yg tue ler yg sedap kan..*kat KIY la*..

tpi pastue aku da blaja dri kesilapan,,


##scene 1##

mata memandang2 kan udang kental lgi kenyal tok yg last..


nak makan nih,,
tpi xpe r
makan part yg spesel tok yg last..

tetiba..
*sheeng!!*
garpu asing berkilat menikam udang kesayanganku..
apasal plak nie??
o_O

"pesal tinggal udang mcm ni nih??ko xnak yg nikan???xpe r bior aku makan..AAAAA "
*nganga molot*
tidak..


tidakk..


TIDAAKKK!!!!


*tarik2 rambut*


##scene 2##


terliur menanti last bite bab udang tu da tunggu2
tok dimakan,,
huhu..

tapi..



nasi byk lgi nih..



xpe2 makan je nasi nih dulu,,save it for da last one..



15minit kemudian..


adeyyh,,
nasi ade lgi separuh,,
udang da merayu2 tok dimakan,,,

xpe2,,sket je lgi nak abeh nasi nih,,



at the end of da day..



*cakap ngan kawan*
"ko makan je la udang tuh,,aku da xlarat da nie,,kang bazir"

kawan:"hehehe..."
*boleh nmpak tandok kat pale die*

*sheeng!!*
garpu berkilat menikam udang ku..
aku hanye mampu melihat..

A.K.U R.E.D.H.A..

akhir nya aku blaja dri kesilapan,,
kalo da rse nak makan tue,,,
balun je la,,
xyah nak tunggu for da special last bite,,

nape aku cite pasal last bite nie??

bab aku nak kaitkan ngan generality idop..

xsume benda kat dunia nih applicable dgn save the best for da last taw..

yg applicable:
-bersusah dahulu senang kemudian,,
ni tok blaja la kan??
senang dahulu tue bleh membuat kite leka..
bek kite save kan yg best (kejayaan) for the last one..
but then remember,,
we still have enjoy ourself along da way..

yg x applicable:
-ucapkan rase sayg pada org yg kite benar2 syg..
yg nie mmg xptot la kan..
contoh:
da nak kawen nanti bru cakap ngn ayah yg kite syg kat die,,
time tue mase tok bermanja dan bermesra da suntuk da..
cube cakap skarang,,,
boleh dapat dwet topup lebey,,
hohoho

aku bru je tgk satu cherita kat laptop tdi..

mengenai org yg susah tok luahkan rase syg melalui kata2..
ada jugak taw org yg mcm nie,,

tapi kite kna ingat..
betapa sayang pon kita kat die,,
betapa kite tunjukkan pada die melalui perbuatan kite,,
selagi kita xcakap secara berdepan yg kite sayang pada die,,
selagi itu die akan ada keraguan atau tidak tahu langsung mengenai perasaan kite..

jgn sampai bile dah terlambat,,
die da penat menunggu,,
die akan mula membuat kesimpulan sendiri dan tinggalkan kite dulu,,

hohoho,,
caye x ayat2 diatas kuar dri seorg
iylia binti zulkifli??,,
(no,,dis is not based on wat im experiencing rite now,,
im still single N without any crush or crushes,,
but i've experienced it b4,,thus the pain..is not easily forgettable..)

harap kita suma ade amek iktibar,,
walaupon datg nye ilham iktibar itu dri sepinggan nasi berlauk udang,,
hehehe..
(tdi aku makan ayam sebenonye..)

p/s:merepek kerepek sudeyh,,studynye blom,,last paper,,math!!~~

0 comments: