BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 26 Oktober 2009

salah siapa??

aku duduk di atas katil dan berbaring di bantal yg basak dek air mata..
ya,,air mata penyesalan..

##flashback 1##

"iylia,iylia!!"
"xgi exam ke ??exam pkol bape??"
roomate aku mengejot kol 8.57 pgi..
exam die pkol 3ptg,,,jdi die xmerancg nak bgn awal ari nie..
aku yg sdg mamai tersentak,,
aku da lambat 27 minit nih..

"nak kena pegi mandi ke??"
aku yg dungu bertanya kepada roomate

"xpayah.pegi je!!"

--end flashback--

enset aku bunyi..

"Hello??"
"ha,macamana nie??xpe la,,nanti mak suruh ayah datang, pegi klinik zalfah"

aku mahu menggeleng sekuat hati,,tapi mak xkan nmpak punye dri rumah di seberg tanah sane,,

"xboleh mak,,die nak panel ukm,,kalo bukan, die xnak terima."
aku rase panas dan pedih semula di bahagian mata,,
bekas basah di bantal makin membesar..

"abes tue macam mane?? iya cakap ape tdi??
"iya cakap iya migrain,,die da nak bgi MC da,,tibe2 die kate xpayah,,
makan je ubat,kalo xelok jugak datg balik..mane ade org da makan ubat tahan sakit msih sakit.."
esakan aku makin kuat..

##flashback 2##

aku cube untuk bertenang n berjalan dgn pantas..
lalu aku terfikir mane boleh aku pakai macam nie pgi exam??
sekilas aku memandang pakaian yg sempat ku sambar sebelom keluar bilik tdi..
slack hitam,,baju t-shirt lengan panjang,,dan sandal biasa..

sampai je kat dectar
"dik nak pegi mane nie??"
pak guard tnye..
"nak amek exam,,sye bgn lambat hari nie.."

pak guard bukak pintu skit n panggil pengawas peperiksaan..
bile pengawas datang,,
"awak nie exam ape?
"pkul bpe exam??"
"awak nie dah lambat nie.."
"macam ni la,,kalo awak masuk skarang,,
awak akan dapat E pnye,,"
"awak pegi PK lepas nie,,cakap awak sakit"
"dalam mase 48 jam,awak bgi surat MC kat Canselori tingkat 4 bgi kat Puan Rohana.
Satu lgi copy,awk bgi kat lecturer,,nanti awak boleh amek satu lgi test,,"

--end flashback--

habis je call dri mak,,roomate aku duduk di sebelah..
"sshh,,da la tu,,air mate da xde da tu""
sambil memegang bahu die cek enset aku
maybe die pon pelik kenapa alarm aku xbunyi ari nie..
"kite xdgr pon bunyi alarm pgi tdi,,yana dgr x bunyi alarm?"
aku bertanye..
aku masih bingung,,
semuanye berlaku serentak hari nie..
alarm xbunyi,kawan yg aku mintak sowh kejot xkejot,roomate bgn lambat,,
salah sape semua nie??
"hari nie xdgr plak"
roomate aku menjawab,,

mmg da nasib aku la ni..

"da la iylia pgi mandi.esok ade exam lgi kan?"
roomate cube memujuk lgi..
aku cume mengangguk..
lalu aku bangun dan pegi juga mandi
tgh mandi pon nangis jugak lgi,,

##flashback 3##

"adik pgi bilik no 4 ye.."
masuk je aku ke dalam bilik pemeriksaan,,aku nampak
seorg pegawai @ doktor yg akan memeriksa aku
'rambut putih'
'tua sangat'
'bibir ungu'
'habis la aku...'

aku amek je ubat,,kluar tros nangis,,
nape die xnak bgi aku MC??
air mata pon mule la merembes keluar..
macam air mata air la plak,,

--end flashback--

sape yg nak aku salahkan??
roomate aku kah??
dia xsalah,,dari semalam die dah cakap jgn tido lambat
nanti xterbangun..

salah kawan yg aku da minta kejut kah??
die pon xsalah,,bukan tanggungjawab dia tok mengejutkan aku setiap pagi

salah pengawas kah??
pengawas pon xsalah,,diorg hanye menjalankan tugas..

salah alarm akukah??
mungkin juga,,kalaulah alarm aku bunyi,,
mesti xjadi macam nie,,

nasi da jadi bubur..kawan2,,jangan la jdi macam aku..
prepare for the worst that could happen
n u'll never be like me,,
biar la aku je yg kena,,jgn korg pon kna sama,,

yg salah dalam hal nie sumenye adalah aku,,
aku lah bersalah sepenuhnye,,dan hanya aku..

sape yg akan menerima akibat dalam hal nie??
aku lah yg akan tanggung sepenuhnye,,dan hanya aku..

0 comments: