BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 26 Mei 2010

burung


aku berasa entrigue..<--aku xdapat mencari di otak aku ape mkud bhsa melayunye..
dgn seekor burung yg tinggal di tunggul pokok betik,
sebelah rumah aku..

ape menarik nye burung ini??

haa, xseperti burung2 yg laen,
yg mencari makan, tempat tinggal n pasangan,
burung ni,
saban hari mengetuk tingkap bilik aku
dari subuh sampai senja..literally..
(of course not every 5 seconds,,)

kata mak memang burung tu suke ketuk..
mak ingatkan burung tu nak masuk rumah,,
tpi bila bukak tingkap die terbang pegi tempat laen,
kadang2 bile die boring, die ajak kawan die sekali,
sepasang burung lah mengetuk tingkap bilik aku tue saban hari..

aku x ingat kalau ade hari mereka2 nie miss nak ketuk tingkap bilik aku
(pakai paruh bukan sayap,,)
sebab kalau ade,,meemang aku xingat..

ja!~
now, persoalan2 yg xberjawab..

1. kenapa?
kenapa nak ketuk tingkap bilik..
aku xpaham,(bukan marah, sekadar puzzled semata
(again aku malas nak ingat bhs mlyu nye hape))

2. kenapa bilik aku?
setahu aku, sebelah bilik aku, ade bilik adek aku,
sebelah nye lagi,
ade bilik lagi,
even sebelah nye lagi pon maseh ade bilik lagi
makudnye tingkap2 pon meti la byk kan?
kenapa nak tingkap bilik aku, n tingkap itu,
sebab bilik aku ade 3 tingkap, kenapa nak jugak tingkap tue..

3.motif disebalik pengetukan itu?
adakah die ingt ade makanan di cermin tingkap?
atau die nak berlawan dgn burng yg menjelma di tingkap A.K.A reflection die sendiri
(hypothesis mak)?

4. x sakit ke ketuk tingkap tu hari2?
da la kuat,
rajin plak tu ketuk hari2..

hmmmm..

ops, die datg lagi..

p/s:menunjukkan aku memang xde keje kat umah,, cube berfikir seperti burung berfikr
p/s/s;gambar burung aku diupload pas nie,,
buat mase skang, enset xde bateri,,hohoho

0 comments: