BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 9 Mei 2010

air oh air~


yeah, hari ni sangat best..
kerana semalam aku balik kg..
da lame sgt xbalik kg,
sebab sem 2 aku aku da selalu balik rumah..
tpi sekejap je hari ni dah balik rumah..:(

tdi kami (aku, mak, n jiran kami acik ida)
bakar2 ayam n ikan kat depan rumah..
saje je buat makan malam..
tempat pemanggang pon sememang nye ade dah kat situ..
jadi tinggal buat unggun je la..

nak tengok??
ni ha~





huhu~

berborak lah kami punye borak punya borak..
panggangan kami pon masak,,
cik ida ni bukak kedai runcit dgn suami die kat depan rumah kami..
time die tolong same memanggang, suami die jage kedai,,
diorg bergilir2 la menjenguk panggangan n customer hujung minggu nie,,

lalu dah siap panggang,
makan lah kami beramai2 jiran2 di pangkin bawah pokok kundang sebelah tempat panggang tu..
da elok2 rilek2 pas makan,,
sekali adek aku ngan mate terbeliak nye tanye suami acik ida tu..

(dialog dibawah adalah adaptasi dari dialog sebenar,
namun tiada percubaan exaggeration cube saya lakukan,,)


"acik ghani minum air dari jag ni ke??"

"yela"

lalu aku pon terkejot sama!~

*air dalam jag tersebut adek aku cedok dari takungan hujan dari atap rumah kami..*

aku xdapat bygkan ntah hape jatuh dari atap tue........

selambe je cik ghani cakap
"dah 3 cawan tebas dah"
(as in dah minum 3 cawan..)

lalu adek aku lagi sorang plak terkejot!~
(cam lambat je reaction die nie, org len da lepas fasa terkejot time ni)

"la, minum dari tong tu ke?"
"ikan patin dah ku colop dalam tu dah,,
dgn ikan **** sumo celop dalam tu.."

(adek yg ni suke mancing, so sume ikan yg die baru dapat sume basuh dalam tue)

yg len lak tambah,,

adek aku yg last basuh tgn2 kotor sume dalam tue,
yg tadi ikan panggang tu pon basuh kat situ..



.........................




one alphabet...

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...

adeyh,,,
cmner leh jadi gini ni??
ni sume gara2
seseorang yg mencedok air disitu sbab nak buat basuhan..

.....................


bukan aku ye............




seb bek tadi hujan
xde la concentrate sangat die punye kepekatan,,


eh, gambar ape lak kat bawah nie?






ps;gambar ni diambik pada waktu malam,,
air tu sebenarnye hampir jernih taw~

0 comments: