BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 1 April 2010

hujan

hujan...

brulah aku perasan..
yg sebenarnye aku suke hujan..
tpi bukan yg ribut petir tue ye..

barulah aku persan..
yg setiap kali hujan,
aku akan bukak tingkap di depan katil aku dan memerhatikan hujan..

barulah aku perasan..
yang semalam,
aku jalan kaki dibawah hujan
(dgn payung of course)
sambil makan waffle panas..
dari pusanika ke fst,,
(padahal laluan berbumbung ade je..)

ade sesuatu yg melancholy mengenai hujan..
yg org selalu kaitkan dgn kesedihan hidup..

contoh;hujan yg turut sama menangisi nasib..

kalo drama pon,
ade org mati tragik je..
mesti bawah hujan..

tak..
aku xsetuju..
hujan itu sebenarnye memberi ketenangan bgi aku..
yg membuat kereta yg laju menjadi perlahan..
membuat org yg rushing ke sana sini berhenti untok berteduh..
membuat org yg bekerja di tgh panas berehat..
membuat budak2 yg bermain di padang balik ke rumah dan duduk bersama keluarga..
membuatkan mak2 menggoreng pisang, buat teh panas dan berborak di beranda..

hujan adalah Rahmat yg ALLAH berikan..

*yg membuat monyet juga bercuti dri pecah masuk bilik??*

1 comments:

negativitydweller berkata...

aku pon suka hujan~~<3